Algemene Voorwaarden van Huisartsenpraktijk van Bracht & Dorgelo.

 

Toepasselijkheid

Onderstaande algemene voorwaarden hebben betrekking op alle uitingen, dienstverlening, producten, materialen en/of medische behandelingen van Huisartsenpraktijk van Bracht & Dorgelo. Indien er een specifieke overeenkomst bestaat, zoals een inschrijfformulier, websiteformulier, behandelingsovereenkomst, informed consent- of toestemmingsformulier, dan zijn deze verbonden met deze algemene voorwaarden.

Begrippen

Apps: digitale service applicatie voor een smartphone of tablet.

Behandelend arts: de huisarts die door wederpartij bezocht werd op de praktijk of als autoriserend arts betrokken was bij het gegeven medische advies.

Cosmetische consulten: de bovenoooglidcorrectie, oorlelcorrectie, injectables-behandelingen (met botulinetoxine en fillers) en overmatig transipireren.

Dienstverlenging: (medische)behandelingen, gemaakte afspraak op het spreekuur van een medewerker, behandelmethoden, cursussen, informatie, presentaties, verkoop en promotie van producten.

Materialen: foto’s, video, opnamen, reclame en promotiemiddelen, enz.

Medewerkers: alle personen werkzaam in de praktijk en/of afgebeeld op de website en/of in de fotogalerij in de gang van de praktijk tegenover de balie.

Praktijk: Huisartsenpraktijk van Bracht & Dorgelo. Adres: Morra 39, 9204 KT te Drachten. Telefoon: 0512-5150 03.

Praktijkhouders: dhr. drs. M. van Bracht en mw. drs. S. Dorgelo, beiden praktijkhoudend huisarts en eigenaar.

Produkten: door Huisartsenpraktijk van Bracht & Dorgelo gebruikte en geleverde produkten.

Rechtsvorm: Maatschap van Bracht & Dorgelo

Uitingen: iedere digitale (e-mail, internet, foto, film en/of geluid, sms) en analoge (mondeling, telefonisch of schriftelijk) inhoud en vorm van communicatie (inclusief artikelen, beeldmateriaal, schermafbeeldingen, graphics, logo’s, downloads en andere bestanden) vanuit de praktijk zoals op of via (onze)website, formulieren of via meldingen op social media zoals Facebook, Instagram etc..

Website: https://www.vanbrachtendorgelo.nl

Wederpartij: patiënten, klanten, leveranciers, medewerkers, exposanten, cursisten, contacten op sociale media, bezoekers van de praktijk.

Levering

De uitingen, dienstverlening, produkten en materialen van de praktijk worden uitgevoerd en geleverd met menselijke zorgvuldigheid en zonder onnodige vertraging. Mochten er toch fouten of gebreken ontstaan in de door de praktijk geleverde uitingen, dienstverlening, producten en materialen dan getracht worden deze zo spoedig mogelijk te verhelpen voor zover dit redelijkerwijze mogelijk is. Voor de dienstverlening en producten geldt een inspanningsverbintenis en geen resultaatsverbintenis.

Overmacht

Onder overmacht wordt verstaan iedere omstandigheid buiten de macht van de praktijk en praktijkhouders om, zoals ziekte van de relevante en betrokken behandelaar, een (natuur)ramp, brand, gijzeling, overstroming, inbraak, diefstal, staking, uitzonderlijke weersomstandigheden, overheidsmaatregelen, niet levering door toeleveranciers van de praktijk enz.

Mocht het niet mogelijk zijn bepaalde producten, dienstverlening of materialen te leveren of uitingen te wijzigen wegens overmacht, dan zal de praktijk de levering opschorten en indien mogelijk alsnog leveren, zodra de situatie van overmacht geëindigd is. Indien dit niet meer mogelijk is, zal de betreffende overeenkomst vervallen. De wederpartij kan geen rechten ontlenen aan niet levering op grond van overmacht. De praktijk is niet aansprakelijk voor schade bij de wederpartij t.g.v. niet levering op grond van overmacht.

Een aantal (cosmetische) consulten zijn altijd kosteloos en vrijblijvend.

Een aantal intakegesprekken zijn onder voorbehoud altijd kosteloos en vrijblijvend. Dit geldt alleen voor intakegesprekken met betrekking tot een evt. bovenooglidcorrectie, mannelijke sterilisatie, oorlelcorrectie, botuline behandelingen tegen overmatig transpireren en/of injectables-behandeling (zoals met botulinetoxine of een filler). Gesprekken over deze onderwerpen duren gemiddeld 30 a 60 minuten en worden vrijblijvend afgesloten met een informed consent-formulier zonder dat dit de wederpartij ooit verplicht tot het afnemen van de behandeling. Het informed consent formulier heeft alleen een informatief karakter.

De wederpartij wordt gevraagd een minimale bedenktijd aan te houden van minimaal 1 week alvorens te kunnen beslissen een dergelijke behandeling te ondergaan. Hierbij wordt benadrukt dat het ondergaan van een cosmetische ingreep nooit medisch noodzakelijk is en derhalve niks doen ook een uitkomst kan zijn van consultatie.

Aan de daadwerkelijke behandeling zijn wel kosten verbonden, zoals uitgelegd en besproken op het intake-gesprek. Voorafgaand aan een dergelijke vrijblijvende ingreep wordt nog expliciet toestemming gevraagd middels het ondertekenen van een toestemmingsformulier.

Direct na de daadwerkelijke behandeling vragen we de wederpartij contant of per pin (Master Card) te verrekenen. Op rekening betalen is niet meer mogelijk. De wederpartij ontvangt hiervoor altijd een factuur met een uniek factuurnummer.

Bij verhindering of annulering van bovengenoemde ingrepen worden geen kosten in rekening gebracht en verplicht de wederpartij tot niets.

Garantie op resultaat na een cosmetisch chirurgische behandeling

Ondanks het feit dat de behandelend arts de behandeling professioneel, zorgvuldig en deskundig heeft uitgevoerd, kan het voorkomen dat het gewenste eindresultaat uiteindelijk niet wordt bereikt, dat de wederpartij niet (helemaal) tevreden is of dat het resultaat van de behandeling niet (helemaal) aan de wensen van de wederpartij voldoet.

In dat geval kan het voorkomen – mits technisch en medisch verantwoord haalbaar door de behandelend arts – dat de wederpartij in overleg met de behandelend arts een zogenaamde kleine correctie- of herstelbehandeling zou kunnen ondergaan.

Voor een dergelijke nabehandeling worden wel extra kosten in rekening gebracht. Deze betreffen 30% van de oorspronkelijk afgesproken prijs.

Deelname aan ketenzorg en/of begeleiding via de praktijkondersteuner somatiek niet meer vrijblijvend

In onze praktijk werken zgn. praktijkondersteuners somatiek van de huisarts (=POH’s) voor geprotocolleerde zorg m.b.t. ouderenzorg, verhoogd cholesterol (=hypercholesterolemie), cardiovasculair risicomanagement, verhoogde bloeddruk (=hypertensie), longproblematiek (= astma en/of COPD) en suikerziekte (=diabetes). Patiënten met deze aandoening worden in een zgnd. ketenzorg-programma via de praktijkondersteuners begeleid en behandeld onder de supervisie van de huisarts. Voor alle ingeschreven patiënten van onze praktijk die het betreft, is sinds 1 januari 2018 deelname aan deze vorm van begeleiding niet meer vrijblijvend maar verplicht. Op deze manier kunnen we als praktijk het voorschrijven en het begeleiden van de medicatie op verantwoorde wijze blijven doen. Deze controles zullen via of op aanwijzen van de praktijkondersteuners of huisarts plaats vinden. Het is dus niet meer mogelijk om bijvoorbeeld bloeddrukmedicijnen via de apotheek te bestellen en hier geen controles meer voor te laten uitvoeren in de praktijk.

Euthanasieverklaring of levenstestament

Indien u afspraken rondom het levenseinde vast wilt laten leggen via een notaris, zouden we het als praktijkhouders fijn vinden om dit onderwerp eerst met uzelf te bespreken alvorens de notaris te bezoeken. U kunt dan goed geïnformeerd uw wensen formaliseren bij een notaris. Hoewel vaak wordt gesuggereerd, is het nadrukkelijk niet (!) nodig is om dit door een notaris vast te laten leggen. Uw wensen en voorkeuren worden namelijk door de huisarts zelf altijd (!) formeel vastgelegd in uw medische dossier. Een levenstestament via een notaris op laten stellen zonder een voorafgaand gesprek kan verkeerde verwachtingen geven in een palliatieve fase. Er is namelijk een verschil tussen theorie en praktijk. Veel terugkerende onderwerpen over het levenseinde zijn : wel of niet reanimeren?, wie is de gemachtigde?, wat is het verschil tussen euthanasie resp. pall. sedatie, wel of niet een donor-codicil, hoe verder bij dementie? of moet ik wel of niet een behandelverbod instellen? Maak hiervoor gerust een afspraak bij de huisarts.

Zelf de griepprik, vit. B12-injecties etc. toedienen niet meer mogelijk

In verband met de kans op mglk. complicaties en de daaruit voortvloeiende juridische nasleep hebben we n.a.v. de NHG-accreditatie in 2017 besloten om verzoeken tot het zelf injecteren van vit. B12, griepvaccinaties etc. niet meer toe te staan. Als onverhoopt een injectie toch gecompliceerd verlopen is, zal achteraf namelijk niet goed meer kunnen worden nagegaan of de injectie volgens de gegeven instructie is toegediend. Aansprakelijkheid wordt dan een discussiepunt.

Intellectuele eigendomsrechten

Niets van de uitingen, dienstverlening, producten en materialen van de praktijk mogen zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming vooraf worden gekopieerd of anderszins digitaal of analoog worden vermenigvuldigd. Dergelijke toestemming kan wel worden verleend door de praktijkhouders en worden aangevraagd via admin@vanbrachtendorgelo.nl.

Het is niet toegestaan om de inhoud van onze website voor eigen gebruik of op social media te plaatsen, te kopiëren, te gebruiken, te vermenigvuldigen, te verspreiden en/of te wijzigen of anderszins. Op de door de praktijk geleverde informatie (inclusief beeld en geluidmateriaal) op de website, in formulieren en/of op social media rust auteursrecht, hetzij van de praktijk hetzij van leveranciers van de praktijk.

Indien de wederpartij informatie (ongeacht in welke vorm) aan de praktijk verstrekt per e-mail, via onze website, sms, Whatsapp en/of social media, dan wordt aangenomen dat daar geen auteursrecht op rust, tenzij dit uitdrukkelijk aangegeven is. Indien dit niet uitdrukkelijk is aangegeven, dan staat het de praktijk vrij om dergelijke informatie te gebruiken.

De wederpartij begrijpt dat het digitaal of telefonisch versturen van foto’s naar de praktijk blootgesteld is aan digitaal hack-gevaar. De wederpartij gaat akkoord met het hergebruiken van de verstuurde informatie (tekst, geluid, film en/of foto) voor het raadplegen van een tweede mening bij medisch specialisten of medisch relevante artsen in het belang van de wederpartij.

Aansprakelijkheid

Ondanks dat met de grote zorgvuldigheid wordt getracht om alle uitingen, produkten en dienstverlening van de praktijk juist en volledig aan te bieden, kan volledige tevredenheid niet gegarandeerd worden. De praktijk is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade als gevolg van of verband houdend met (het gebruik van) de door de praktijk verstrekte informatie of geleverde producten en dienstverlening, tenzij anders door de wet bepaald.

Verwijzingen naar andere websites, apps of bedrijven zijn slechts ter informatie van de betreffende lezer. De praktijk kan daarom niet instaan voor de inhoud of het functioneren van deze externe websites of bedrijven, noch voor de kwaliteit van eventuele producten en/of dienstverlening, die daar worden aangeboden. Elke aansprakelijkheid met betrekking tot websites, apps of bedrijven die niet van de praktijk zijn, wordt afgewezen.

Legitimatie

Voor een medische behandeling is het voor patiënten in Nederland verplicht zich te legitimeren d.m.v. een geldig legitimatiebewijs in combinatie met zijn of haar persoonlijke BSN-nummer. Op verzoek zal daarom hierom worden gevraagd en gecontroleerd. Zonder deze gegevens kan geen behandeling plaatsvinden.

Privacyreglement

De wederpartij gaat akkoord met eventuele (digitale) opslag van verstrekte en te verstrekken persoonlijke gegevens in een elektronisch bestand (zoals het elektronisch patiëntendossier) en het mailingbestand van de praktijk. Met uitzondering van medische gegevens kunnen de geregistreerde gegevens worden gebruikt voor uiteenlopende doeleinden, zoals de realisatie van statistieken, administratie van de behandelingen of aankopen, etc. De wederpartij geeft toestemming voor dergelijk gebruik. Gebruik van deze gegevens voor promotie en reclame vereist afzonderlijke toestemming van de wederpartij. De praktijk is en blijft verantwoordelijk voor deze digitale bestanden. De rechthebbende heeft het recht om de betreffende bestanden op te vragen, zoals beschreven in de wetgeving voor de bescherming van persoonsgegevens. Hiervoor dient schriftelijk, met ondertekening en kopie van legitimatie, een aanvraag worden ingediend bij de praktijkhouders op de Morra 39, 9204 KT te Drachten of admin@vanbrachtendorgelo.nl.

Algemeen

De AVG is de nieuwe wet ter bescherming van privacy en persoonsgegevens. Op grond van deze wet heeft een organisatie die met persoonsgegevens werkt bepaalde plichten en heeft degene van wie de gegevens zijn bepaalde rechten. Naast deze algemene wet gelden specifieke regels voor de privacy in de gezondheidszorg. Deze regels staan onder andere vermeld in de Wet geneeskundige behandelingsovereenkomst (WGBO).  Dit privacyreglement is bedoeld om je te informeren over je rechten en onze plichten die gelden op grond van de AVG en de WGBO.

Huisartsenpraktijk

In onze huisartsenpraktijk kunnen diverse persoonsgegevens van je worden verwerkt. Dit is noodzakelijk om je medisch goed te kunnen behandelen en nodig voor het financieel afhandelen van een behandeling. Daarnaast kan verwerking noodzakelijk zijn voor, bijvoorbeeld, de bestrijding van gevaar voor je gezondheid of ter voldoening aan een wettelijke verplichting (bijvoorbeeld het verplicht melden van een besmettelijke ziekte op grond van de Wet Publieke Gezondheid).

De plichten van de huisartsenpraktijk

De huisartspraktijk is volgens de AVG de verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens, die in de praktijk plaats vindt. Aan de plichten die daaruit voortkomen, voldoet de praktijk  als volgt:

  • Je gegevens worden voor specifieke doeleinden verzameld:
    • voor zorgverlening;
    • voor doelmatig beheer en beleid;
    • voor ondersteuning van wetenschappelijk onderzoek, onderwijs en voorlichting.
  • Er vindt in beginsel geen verwerking plaats voor andere doeleinden.
  • Je wordt op de hoogte gesteld van het feit dat er persoonsgegevens van je verwerkt worden. Dit kan gebeuren door je zorgverlener, maar ook via een folder of via onze website.
  • Alle medewerkers binnen onze huisartspraktijken hebben zich verplicht om vertrouwelijk om te gaan met je persoonsgegevens.
  • Je persoonsgegevens worden beveiligd tegen onbevoegde toegang.
  • Je persoonsgegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk is voor goede zorgverlening.

Voor medische gegevens is deze bewaartermijn in principe 15 jaar (vanaf de laatste behandeling), tenzij langer bewaren noodzakelijk is, bijvoorbeeld voor de gezondheid van jezelf of van evt. kinderen. Dit is ter beoordeling van de behandelaar.

Je hebt de volgende rechten:

  • Het recht om te weten of en welke persoonsgegevens van je verwerkt worden.
  • Het recht op inzage en afschrift van die gegevens (voor zover de privacy van een ander daardoor niet wordt geschaad).
  • Het recht op correctie, aanvulling of verwijdering van gegevens indien dat nodig mocht zijn.
  • Het recht om (gedeeltelijke) vernietiging van je medische gegevens te vragen. Hieraan kan alleen tegemoet worden gekomen als het bewaren van de gegevens voor een ander niet van aanmerkelijk belang is en de gegevens op grond van een wettelijke regeling niet bewaard moeten blijven.
  • Het recht op het toevoegen van een eigen verklaring (van medische aard) aan je dossier.
  • Het recht om je in bepaalde gevallen tegen de verwerking van je gegevens te verzetten.

Als je gebruik wilt maken van deze rechten, dan kun je dit mondeling of middels een e-mailtje kenbaar maken. Je belangen kunnen ook behartigd worden door een vertegenwoordiger (zoals een schriftelijk gemachtigde, of een curator of mentor).

Toelichting bij het opvragen van je medisch dossier/gegevens

Je moet er rekening mee houden, dat medische gegevens door wet in principe maximaal vijftien jaar worden bewaard. De huisartsenpraktijk is niet aansprakelijk voor fouten in de postbezorging. Indien je er de voorkeur aan geeft om het dossier persoonlijk, of door een gemachtigde, op te halen dan kunt je dit aangeven.

Vermeld bij het aanvragen de gegevens van de persoon over wie het gaat. De Wet Geneeskundige Overeenkomst (WBGO) beschouwt de patiënt als meerderjarig vanaf 16 jaar. Jongeren vanaf 16 jaar die inzage/afschrift van hun medisch dossier willen, moeten zelf de aanvraag indienen. Indien de patiënt niet meer in leven is, is het verstrekken van de medische gegevens in een uitzonderlijk geval toegestaan indien verondersteld kan worden dat de overledene hiertegen geen bezwaar zou hebben gehad of er sprake is van zwaarwegende belangen om de zwijgplicht van de zorgverlener te doorbreken. Deze beslissing ligt bij de zorgverlener.

Verstrekking van je persoonsgegevens aan derden

De medewerkers van de praktijk hebben de verplichting vertrouwelijk met je persoonsgegevens om te gaan. Dit houdt bijvoorbeeld in dat de zorgverlener voor verstrekking van uw persoonsgegevens je uitdrukkelijke toestemming nodig heeft. Op deze regel bestaan echter enkele uitzonderingen. Op grond van een wettelijk voorschrift kan de zwijgplicht van de zorgverlener doorbroken worden, maar ook wanneer gevreesd moet worden voor een ernstig gevaar voor je gezondheid of die van een derde. Daarnaast kunnen vastgelegde gegevens, indien noodzakelijk mondeling, schriftelijk of digitaal worden uitgewisseld met andere zorgverleners. Zoals bijvoorbeeld een apotheker (die een recept verwerkt en zodoende gegevens verstrekt krijgt van de huisarts) of een ziekenhuis specialist, psycholoog of paramedicus.

Uitwisseling gegevens
De huisartspraktijk wisselt, nadat je hiervoor gericht toestemming hebt gegeven,  via het Landelijk Schakelpunt (=LSP) relevante medische gegevens veilig en betrouwbaar met de huisartsenpost (HAP). Ben je ’s avonds of in het weekend op een huisartsenpost geweest, dan deelt die op zijn beurt een waarneembericht met de huisartsenpraktijk. Zo weten wij als huisarts met welke klachten je op huisartsenpost bent geweest en wat er naar aanleiding daarvan is ondernomen.

Ook kunnen er medicatiegegevens gedeeld worden met je apotheek en/of met je behandelend medisch specialist. Daarbij gaat het om de medicatie, die de huisarts aan je heeft voorgeschreven, maar ook om eventuele intoleranties, contra-indicaties en/of allergieën (ICA-gegevens). Daar kunnen andere voorschrijvers en verstrekkers van medicatie rekening mee houden. Dit draagt bij aan medicatieveiligheid.

Heb je hierover misschien nog een vraag of bezwaar? Laat het de huisarts weten. Je kunt hier altijd een gesprek over aanvragen.

Kosten van een medische behandeling

Je betaalt geen eigen risico voor een bezoek aan de huisarts, eenmalige bevolkingsonderzoeken (evt. follow-up’s vallen hier niet onder), de griepvaccinatie of zorg die betaald wordt vanuit een aanvullende verzekering.

Aanvullende onderzoeken zoals bijv. röntgen-, bloed-, CRP- of urine-/ontlastingsonderzoek etc. komen WEL ten laste van je eigen risico. Soms wijken wij om medische redenen bewust af bij persoonlijk en of specifiek aangevraagd onderzoek. Het eigen risico geldt voor bijna alle zorg, die wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Bijvoorbeeld:

  • een ziekenhuisopname
  • het consulteren van of behandeld worden door een (ziekenhuis)specialist. Let op: dus ook een urine- of faeceskweek, SOA-onderzoek of hartfilmpje (=ECG) of hartritmediagnostiek (Holter), want dit wordt beoordeeld door een medisch microbioloog resp. cardioloog.
  • medicatie (inclusief vaccinaties en/of spiraal), genees- en/of verbandmiddelen
  • psychische zorg
  • hoortoestellen
  • logopedie
  • fysiotherapie
  • stoppen met roken-consulente
  • diëtiek
  • podoloog en steunzolen

Als huisarts hebben wij geen zicht op de exacte hoogte van deze bedragen. Wil je hier meer over weten, neem dan contact op met je zorgverzekeraar.

We worden als huisarts steeds vaker ingeschakeld als intermediair in het vergoedingenbeleid opgesteld door de zorgverzekeraar. De landelijke beroepsvereniging van huisartsen (LHV) stelt zich daarom op de volgende standpunten:

  • dat het de verantwoordelijkheid is van je zorgverzekeraar, zijn polishouders te informeren over de verzekerde zorg. Dit geldt zowel voor de basis– als aanvullende zorg.
  • de huisartsen doelmatige en veilige zorg nastreven.
  • de wijze van vergoeding geen rol speelt bij het bepalen van de noodzaak van voorschrijven (lees: medicatie of verwijzen).
  • een recept of verwijzing tegelijkertijd ook direct een medische verklaring is van de voorschrijver.
  • het een taak is van de zorgverzekeraar om al dan niet in overleg met hun verzekerden vast te stellen of voorgeschreven (genees)middelen of een (door)verwijzing voor vergoeding in aanmerking komen.
  • de relatie tussen arts en patiënt negatief beïnvloed wordt door discussies over vergoedingen door zorgverzekeraars, het geen ongewenst is.
  • dat artsen moeten stoppen met het tekenen van verklaringen, machtigingen en andere formulieren inzake vergoedingen van voorgeschreven (genees)middelen of anderszins.
  • het onwenselijk is, dat huisartsen worden betrokken in de informatie, interpretatie en uitvoering van overeenkomsten tussen zorgverzekeraars en verzekerden.

In de polisvoorwaarden van je zorgverzekering staat wat je verzekering precies vergoedt en onder welke voorwaarden. Daarin lees je ook hoe vaak de verzekeraar de behandeling vergoedt en/of je een eigen bijdrage moet betalen. bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgverzekering/vraag-en-antwoord/wat-zit-er-in-het-basispakket-van-de-zorgverzekering

Afspraak annuleren

Afspraken kunnen tot maximaal 1 uur van te voren worden geannuleerd. Zonder tijdige annulering van je afspraak, is het sinds 1 januari 2011 toegestaan de gederfde consulttijd bij een patiënt zelf in rekening te brengen. Reclamatie van deze kosten bij een verzekeraar is niet meer mogelijk. Op deze manier hopen we de beschikbare spreekuurtijd voor iedereen zo optimaal te houden.

In onze praktijk hanteren we de volgende no show-kosten voor huisartsenconsulten (cosmetische consulten zijn kosteloos):

  • een gemist 10 min. consult bij de huisarts of assistente =  15 euro
  • een gemist 20 min. consult bij de huisarts of assistente =  25 euro
  • een gemist 20 min. consult bij de POH (=duurzame zorg) =  25 euro
  • een gemist > 20 min. consult bij de POH (=duurzame zorg) =  45 euro

Tarieven en betaling

De prijzen voor de dienstverlening en producten staan vermeld op de website. De wederpartij is verplicht direct na afname van de betreffende behandeling om de op de website bijbehorende gepubliceerde bedragen aan de praktijk te betalen zodra hij/zij overgaat tot aankoop van een product, dienstverlening of behandeling. Eventuele kortingen dienen schriftelijk/digitaal door de praktijk voorafgaand aan de aankoop van een product, dienstverlening of behandeling worden vastgesteld. Indien dit niet is gedaan, dan gaat de praktijk ervan uit dat de wederpartij akkoord gaat met en op de hoogte is van de gepubliceerde tarieven en is de wederpartij verplicht het volledige bedrag te betalen.

Betalingen van producten, dienstverlening of medische behandelingen vinden altijd plaats op de dag van levering/behandeling. In uitzonderlijke gevallen bepalen de praktijkhouders, dat er op rekening betaald kan worden.

De wederpartij draagt – indien van toepassing – zorg voor een uiterlijke betaling 14 dagen na dagtekening van de ontvangen factuur op het betreffende rekeningnummer van Huisartsenpraktijk van Bracht & Dorgelo o.v.v. het factuurnummer. De praktijk heeft het recht voor bepaalde dienstverlening (gedeeltelijke) betaling vooraf te vragen. Indien dergelijke vooruitbetaling niet plaatsvindt, dan heeft de praktijk het recht de betreffende dienstverlening niet te verlenen.

Beëindiging van deze overeenkomst

Indien de wederpartij zijn/haar (financiële) verplichtingen tegen over de praktijk niet, niet tijdig of niet volledig nakomt, de wederpartij in staat van faillissement of surseance van betaling verkeert, dit heeft aangevraagd, of er beslag op zijn bezittingen is gelegd, dan heeft de praktijk het recht de betreffende overeenkomst niet zijnde een geneeskundige behandelingsovereenkomst als bedoeld in de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst te beëindigen zonder ingebrekestelling met behoud van aanspraak op eventuele schadevergoeding.

Klachten / feedback

Indien de wederpartij niet tevreden is over een dienstverlening, product of medische behandeling dan vragen we je vriendelijk dit bij de praktijkhouders te melden. Mocht het niet mogelijk zijn om hier samen uit te komen, dan bestaat er een externe klachtenprocedure via DOKh. Een klacht indienen kan via admin@vanbrachtendorgelo.nl of via 0512 – 51 50 03.

  • Stap 1: probeer in eerste instantie het probleem met een van de praktijkhouders te bespreken: doe bijvoorbeeld een melding via admin@vanbrachtendorgelo.nl of kondig het aan bij een van de assistenten. Er wordt altijd contact met u opgenomen.
  • Stap 2: digitaal melden kan ook via het feedback-formulier op onze website.
  • Stap 3: hulp nodig van een expert? Schakel dan hulp in via een bemiddelaar in via DOKh.

Wijzigingen

Het staat de praktijk te allen tijde vrij deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. Na wijziging vervallen alle eerdere versies van de Algemene Voorwaarden. In geval enige bepaling uit deze Algemene Voorwaarden volgens de wet onuitvoerbaar is, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht en zal de betreffende bepaling zo spoedig mogelijk zodanig gewijzigd worden dat deze overeenkomstig de wet is.

Toepasselijk recht en forumkeuze

Op deze voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing. Eventuele geschillen zullen voorgelegd worden aan onze rechtsbijstand desnoods voorgelegd aan een Nederlandse rechtbank.

versie 16 januari 2018

Copyright © Huisartsenpraktijk van Bracht & Dorgelo, Drachten.